Autor: Kapis | 19.7.2018 | 0

Ve cvrnkací hře Ice Cool: Ledová škola běhají malí tučňáci po škole. Ale to není všechno! Umějí také bravurně zatáčet a výborně skáčou. Hraj za tučňáka rošťáka, který se snaží nasbírat co nejvíce ryb, nebo za přísného školníka, který má za úkol všechny rošťáky pochytat.

Příprava hry:

Na začátku hry je sestaven domek z místností a na dveře mezi vybrané místnosti se umístí rybky (vyznačeno na krabicích místností).


Průběh hry:

Hra má tolik kol, kolik je hráčů, aby si každý hráč mohl alespoň jednou vyzkoušet roli školníka. V každém kole hraje jeden hráč za školníka, ostatní jsou rošťáci, kteří se snaží průchodem přes vybrané dveře sbírat ryby a přitom se vyhnout školníkovi, který je honí. V prvním kole se stává školníkem ten, kdo v poslední době zahlédl nějakého tučňáka.

Hru začíná rošťák po levici školníka, každý hráč má jeden „cvrnk“, poslední hraje školník. Pokud celá figurka rošťáka proklouzne dveřmi, na nichž je umístěna rybička jeho barvy, hráč si ji vezme a vezme si také horní kartu z dobíracího balíčku rybek. Podívá se na kartu a uloží ji lícem dolů přes svoji kartu barvy. Každá rybka přinese hráči tolik bodů, kolik je na kartě napsáno (1-3 body). Pokud jste velcí šikulové a rošťák v jednom tahu proklouzne vícero dveřmi, dostanete samozřejmě 1 kartu za každé překonané dveře. Před cvrnkem musí stát tučňák na jedné straně dveří a po cvrnku pak celý tučňák na druhé straně dveří. Pokud se školník ve svém tahu dotkne jednoho nebo více rošťáků, rošťák(ci) mu musí odevzdat svoji žákovskou knížku. Pokud rošťák během svého tahu narazí do školníka, musí mu také odevzdat svoji žákovskou knížku. Pokud rošťák přišel o svoji žákovskou knížku, nemusí z kola ven, pokračuje ve hře a dále může sbírat rybky.

Jedno kolo hry končí, pokud:

  1. Některý rošťák sesbíral všechny 3 rybky své barvy, nebo
  2. Školník načapal všechny rošťáky (má všechny žákovské knížky).

Na konci kola:

  • Každý hráč počínaje školníkem, si vezme z dobíracího balíčku 1 kartu rybky za každou žákovskou knížku, kterou má u sebe. Školník si vždy vezme 1 kartu rybky za svoji žákovskou knížku a dále jednu kartu za každou další žákovskou, kterou získal. Rošťáci získají tuto kartu rybky jen tehdy, pokud nebyli chyceni a žákovská jim zůstala.
  • Hráči dostanou zpět své žákovské knížky a 3 rybky pro další kolo.
  • Hráč po levici od školníka z minulého kola se nyní stává školníkem.
  • Začněte nové kolo

Brusle: Pokud hráč získal alespoň 2 karty rybek s hodnotou 1, na konci svého tahu smí dvojici obrátit lícem vzhůru a získá jeden tah navíc, pro který platí běžná pravidla hry. O tyto karty hráč nepřichází, na konci hry je také promění na vítězné body. Tyto karty však už ponechte otočené lícem vzhůru - jako „brusle“ (tedy tah navíc) můžete totiž každou dvojici využít ve hře pouze jedenkrát. Pokud máte dvojic více, smíte samozřejmě využít více tahů. „Brusle“ mohou využít jak rošťáci, tak školník.


Konec hry:

Hra končí, jakmile se všichni hráči vystřídají v roli školníka. Hráči si sečtou vítězné body na získaných kartách rybek. Vítězí hráč s nejvyšším počtem vítězných bodů. Nezapomeňte si přičíst i ty karty, které jste použili jako „brusle“. V případě shody vítězí hráč s nejvyšším počtem získaných karet. Pokud i zde nastane shoda, hráči se o vítězství dělí rovným dílem.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Charitativní aukce

Dobročinná dražba: Zámky šíleného kr. Ludvíka+exp.
Dobročinná dražba: Zámky šíleného kr. Ludvíka+exp.
Akt. cena: 1441
Končí za: 5 hodin

Všechny tyto aukce >>

Vybíráme z Bazaru

Darwins Journey Collectors Edition
Darwins Journey Collectors Edition
Akt. cena: 1725 Kč
Končí za: 1 den

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas