Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Autor: tracnik | 16.8.2015 | 0
Pouze v naprostém tichu zaslechneš poušť - beduínské přísloví
Ve hře Targi se každý hráč stará o svůj kmen beduínů. Prostřednictvím obchodu s omezenými surovinami rozšiřuje během dvanácti kol svoji pouštní vesnici. Hra je určena striktně pro dva hráče, jejím hlavním mechanismem je zajímavě obohacený worker placement.
Příprava hry:
Pomocí šestnácti očíslovaných karet okrajů pouště hráči vytyčí herní plochu; do vnitřního prostoru poté umístí střídavě 5 karet zboží a 4 karty kmene. Na první kartu pouštního okraje (tj. na kartu “Urozený”) se umístí figurka zloděje. Každý hráč dostane tři figurky Targi, dva ukazatele kmene a pár počátečních surovin (dvě datle, dvě soli, dva pepře, jeden zlaťák a čtyři vítězné body).
Průběh hry:
Hráči na karty okraje střídavě umísťují své figurky, a to tak, že žádná figurka nemůže stát na poli obsazeném zlodějem či jinou figurkou. Zároveň také nesmí naproti sobě stát figurky různých hráčů. Jinak řečeno, pokud hráč umístí svoji figurku na vybranou kartu okraje, zbavuje tím druhého hráče možnosti umístit jednu z jeho figurek na protilehlou kartu okraje. Jakmile hráč umístí na okrajové karty všechny tři své figurky, představí si od každé z nich přímku vedoucí do nitra pouště. Na karty v průsečících takové imaginární přímky s jinými přímkami umístí své ukazatele kmene (obvykle jde o dva průsečíky, pokud ale umístil dvě figurky Targi na protilehlé karty okraje, bude průsečík jen jeden). Poté první hráč v libovolném pořadí vyhodnotí všechny akce na kartách, jež jsou obsazeny jeho figurkami a může získat karty zboží či kmene, jež jsou obsazeny jeho ukazateli. Takto získané zboží si jednoduše přidá do své zásoby, za karty kmene může zaplatit požadované suroviny a umístit si je do vlastní vesnice. Využité karty ve středu pouště jsou poté nahrazeny novými kartami opačného druhu, tj. karty kmene místo karet zboží a naopak. Následně své akce provede druhý hráč. Na konci kola se zloděj posune na další kartu okraje po směru hodinových ručiček.
Konec hry:
Hra končí tehdy, umístí-li některý z hráčů do své vesnice dvanáctou kartu kmene, případně dorazí-li zloděj na poslední kartu okraje pouště. Vyhrává hráč s vyšším počtem vítězných bodů. Vítězné body mohou pocházet ze tří zdrojů: přímé body získané ve hře; body uvedené na jednotlivých kartách kmene ve vesnici; body získané pomocí uspořádání karet kmene ve vesnici. Poslední položka si zaslouží vysvětlení: Hráčovu vesnici tvoří síť 4x3, do které hráč během hry umísťuje získané karty kmene - do libovolné řady, ale vždy co nejvíce vlevo. Každá karta kmene má na sobě jeden symbol příslušnosti. Pokud jsou v jedné řadě karty s různými symboly (např. studna, Targia, jezdec, oáza), hráč dostane za tuto řadu dva vítězné body. Pokud jsou v jedné řadě všechny symboly stejné, hráč získá čtyři body.
Zatím nebyl přidán žádný komentář...
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Kreveťák
Akt. cena: 300 Kč
Končí za: 7 dnů