Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Autor: Joe | 23.4.2024 | 0
Talon je taktická bojová hra zasazená do rostoucího vesmíru s vlastní historií a příběhem. Obsahuje bitvy během první války Impéria Drápu proti Pozemské konfederaci.
I když je možné vést i bitvy lodě proti lodi, hra primárně simuluje boj s flotilami o 3-10 lodích. Většina lodí ve hře je velká a musíte proto vhodně rozdělovat energetický výkon mezi štíty, zbraně, senzory a manévrovatelnost. Každá frakce má jedinečné schopnosti a každá loď má odlišnou funkci. Správná strategie pak zahrnuje vyhodnocení a porovnání různých schopností vašich lodí a nepřítele.
Hra je docela přístupná. Správa flotil bojových lodí je součástí herního systému, takže hráč se může věnovat zajímavým taktickým rozhodnutím. Je to také rychlá hra. Scénáře malých flotil lze odehrát za jednu hodinu, větší za dvě. Díky tomu je hra tematicky bohatá a plná rychlých, ale smysluplných rozhodnutí.
Scénář vždy určí vítězné podmínky, použité lodě a jejich rozestavění na mapě, rozmístění případného terénu a jakákoli speciální pravidla hry.
Důležitá část hry se točí kolem využití energie lodi. To je integrováno do něčeho, co se nazývá energetická křivka. Hráč primárně upravuje rychlost lodi. Ta určuje, kolik dostupné energie může pak jít do zbraní, kolik do štítů, jak rychle loď vykoná zatáčku... ale hráč energie nikdy nebude mít tolik, kolik by si přál.
Hra probíhá na šestiúhelníkové mapě - určování vzdáleností, střeleckých oblouků a oblouků štítů je tak snadné a přehledné. Hra používá velmi velké laminované žetony lodí. Na nich jsou uvedeny všechny systémy lodě a laminace hráčům umožňuje označovat poškození a další informace smazatelným fixem přímo na žeton. Vše důležité je pak na dosah ruky a na mapě. Schopnost vidět, jak bitva na mapě probíhá, umožňuje hráčům bez zmatků zvládnout i větší počet lodí.
Jedno kolo hry (ve kterém jsou všechny lodě na mapě aktivovány nejméně jednou, obvykle i víckrát) probíha v šesti impulsech. Každý impuls obsahuje několik čísel v rozsahu 1-6 a ta určují, které z lodí ve hře v daném impulsu obdrží energii (první číslo na energetické křivce lodi) a/nebo se mohou přesunout (druhé číslo na energetické křivce lodi). Impuls C například obsahuje čísla 2 4 5 6, takže pozemská loď CL Thor s energetickou křivkou 2 4 2 v tomto impulsu obdrží energii (první 2), může s ní vykonávat různé akce (jako například doplňování energie nebo posilování štítů), a rovněž se bude moci pohybovat (4). Navíc je její poloměr zatáčení dva (druhá 2), takže po každém otočení o jednu stranu hexu musí letět vpřed o dva hexy, než bude zase moct zatočit.
Zajímavostí hry je vazba na strategickou hru Space Empires 4X s tím, že ve hře Talon je možné vyhodnotit bitvu lodí ze hry Space Empires 4x. Můžete tedy začít hrát Space Empires 4X, po několika kolech objevování vesmíru, získávání surovin a stavby a pohybu lodí a flotil se střetnete s nepřátelskou flotilou. Pak vytáhnete hru Talon a odehrajete tuto bitvu. Následně se s výsledkem bitvy vrátíte do hry Space Empires 4X a pokračujete ve strategickém rozmachu svého impéria.
Měřítko hry
Jednotky: Jednotlivé bojové lodě a stíhačky
Čas: Bitvy samostatných flotil
Hráči: 2 až 6
Mapa: Každý hex představuje oblast prostoru, který obvykle zabírá pouze jedna loď
Vhodnost pro sólo hru: Neexistují žádné skryté informace a žádná souběžné akce
Výčet herních prvků:
Zatím nebyl přidán žádný komentář...
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Škoda kouzla, které padne vedle
Akt. cena: 350 Kč
Končí za: 4 hodiny