Autor: mh | 18.4.2023 | 0

Krabice

Dead by Daylight: Desková hra je asymetrická hra určená pro 3 až 5 hráčů ve věku minimálně 15 let, která byla vytvořena podle stejnojmenné videoherní předlohy. Hru nelze již z principu hrát sólo, pro hru ve dvou hráčích existuje na BGG neoficiální varianta přímo od autora s dovětkem, že ne všechny herní mechanismy jsou na tento počet hráčů vyladěné.

Cíl hry:

Jeden hráč se zhostí role zabijáka a zbylí hráči si mezi sebe rozdělí čtyři přeživší. Cílem zabijáka je nasbírat osm žetonů obětování, které získá především zavěšováním přeživších na řeznické háky. Naproti tomu společným cílem přeživších je opravit čtyři z osmi možných generátorů, tím aktivovat dva východy a po následném opravení jednoho z nich uniknout. Strana, která svůj cíl splní dříve, vyhrává.

Příprava hry:

Hráči si vyberou stranu herního plánu, na které budou hrát, a rozdělí si role. Hráč hrající za zabijáka si vezme figurku a hrací desku jednoho ze šesti zabijáků, položí si na ni čtyři žetony krve a případně další žetony, pokud je zvolený zabiják potřebuje. Hráči hrající za přeživší si mezi sebe rozdělí figurky a hrací desky čtyř ze sedmi přeživších a položí si na ně dva žetony krve a jeden žeton obětování. Každý hráč si také vezme sadu karet pohybu — plížení, běh, přikrčení a skok, přičemž zabiják si ještě navíc vezme kartu vyčkat. V menším než plném počtu hráčů někteří musí hrát za dva přeživší, ale i v takovém případě si vezmou pouze jednu sadu karet pohybu.

Šestiúhelníkové žetony se zamíchají a rozdělí lícem dolů na skupinky podle shodných barev (červené, žluté, modré, zelené). Pak se umístí na lokace hrací plochy podle údajů, které jsou tam uvedeny, tak, aby nikdo nevěděl, kde co je. Každý přeživší pak odhalí jeden žeton kdekoliv na herním plánu (otočí jej lícem nahoru). Dále se zamíchají karty předmětů a položí se poblíž, stejně tak se vytvoří zásoba žetonů krve, obětování a dalšího herního materiálu.

Každý hráč včetně zabijáka si hodí černou kostkou a umístí svoji figurku na lokaci, která odpovídá hozenému symbolu. Na jedné lokaci může začínat více figurek (včetně zabijáka).

Průběh hry:

Hraje se na kola a každé kolo se skládá ze čtyř fází:

  • Plánování pohybu — každý hráč naplánuje skrytě pro každou svoji figurku jednu kartu pohybu lícem dolů. Zabiják plánuje karty dvě, přičemž je pokládá vedle sebe v pořadí, v jakém je pak bude hrát. Hraje-li hráč za dva přeživší, logicky nemůže pro oba z nich naplánovat stejný druh pohybu.
  • Pohyb a interakce přeživších — hráči postupně odhalují svoje naplánované karty a provádějí příslušný pohyb. Ten je povinný (nelze se ho dobrovolně vzdát) a musí vést po cestě stejného typu, jako je na naplánované kartě. Pokud z jakéhokoliv důvodu není naplánovaný pohyb možný, figurka zůstává na místě a její tah končí (nemůže provádět nic dalšího). Po příchodu na cílovou lokaci zde hráč otočí jeden z dosud neotočených žetonů a může provést interakci s nějakým žetonem otočeným lícem nahoru nebo přítomným přeživším. Pomocí interakcí je možné opravovat generátory nebo východy, léčit zraněné, získávat vybavení z truhel, ukrývat se na skříňkách, shodit paletu na přístupovou cestu a tím ji zatarasit, pomocí vrány odehrát bonusové tahy navíc (pro pohyb nutno odhodit dosud nezahrané karty pohybu), či škodit zabijákovi sabotováním háku (případný zavěšený přeživší je tím zachráněn) nebo odstraňováním prokletých totemů.
  • Pohyb a interakce zabijáka — hráč nejprve odhalí a zahraje svoji první naplánovanou kartu (pohyb a interakce) a poté odhalí a zahraje druhou. Postup je obdobný jako u přeživších. Specifická je karta vyčkat, kdy zabiják zůstane v původní lokaci, ale může interagovat, jako kdyby se sem právě přesunul. Po zahrání druhé naplánované karty může zabiják zaplatit čtyři žetony krve a zahrát maximálně jeden bonusový tah (pro pohyb nutno odhodit jednu dosud nezahranou kartu pohybu). Pomocí interakcí je možné zraňovat zdravé přeživší, zraněné přeživší chytat a věšet je na háky (čímž zabiják získává potřebné žetony obětování), čerpat žetony krve z prokletých totemů, odstraňovat zátarasy, či škodit přeživším rozbíjením částečně opravených generátorů a odstraňováním žetonů vrány z lokací.
  • Úklid — hráči si vezmou zpět do ruky zahrané karty pohybu, přestane platit sabotování háku a za každého přeživšího, který v tuto chvíli visí na háku, umístí zabiják na svoji stupnici jeden žeton obětování. Žeton začínajícího hráče se posune k dalšímu přeživšímu po směru hodinových ručiček a pokračuje se dalším kolem.

Další pravidla:

  • Používání vlastností — každá postava (zabiják i přeživší) má na své desce tři specifické vlastnosti, které může zahrát v souladu s instrukcemi, které jsou na nich popsány. Za použití některých z nich musí hráč zaplatit požadovaný počet žetonů krve (nemá-li jich dostatek, nemůže vlastnost použít).
  • Zabijákova schopnost — každý zabiják má jednu aktivní schopnost, kterou může zahrát maximálně jednou za kolo místo své interakce. Někteří zabijáci mají také pasivní schopnost, která se uplatní automaticky vždy, když jsou splněny její podmínky.
  • Zkoušky — platnost některých efektů je podmíněna úspěšným splněním zkoušky. Ta se provádí hodem kostkou zkoušky (černá). Padne-li hodnota 1–5, jedná se o úspěch, padne-li maska zabijáka (0), jedná se o selhání. V některých případech je nutné hodit tzv. velký úspěch, kterému odpovídá hodnota 5.
  • Kostka nebezpečí (červená) — některé zabijákovy vlastnosti nebo schopnosti nařizují přeživším házet při zkouškách červenou kostkou nebezpečí místo běžnou černou. Kostka nebezpečí má symbol selhání na čtyřech stranách a na zbývajících dvou má symbol velkého úspěchu (5).
  • Selhání na kostce — padne-li na kostce při zkoušce selhání, zabiják si vezme z banku jeden žeton krve.
  • Přehazování kostek — některé efekty umožní přehodit nějakou kostku. V takovém případě platí až nový výsledek (týká se i případného zisku žetonu krve při selhání).

Konec hry, vítěz:

Hra končí okamžitě ve chvíli, kdy se jedné straně podaří naplnit svoji podmínku vítězství (zabiják umístí na svou stupnici osmý žeton obětování, přeživší umístí na svoji stupnici čtyři plně opravené generátory a jeden východ). Tato strana se pak stává vítězem hry.

Varianty hry:

  • Krvavé dědictví — každý hráč si pro každou svoji postavu náhodně vytáhne pět karet vlastností z příslušného balíčku, které se neshodují s vlastnostmi natištěnými na její desce. Nyní může na desce překrýt 0 až 3 vlastnosti libovolnými z těch, které si vytáhnul, a s takto upravenými vlastnostmi odehraje celou hru. Tento výběr je tajný, hráči vybrané karty odhalí až všichni najednou.
  • Oddanost lovu — jako předchozí, ale nahrazující vlastnosti si hráči netahají náhodně, nýbrž si je z balíčku vyberou podle svého uvážení.
Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Sword and Sorcery + 2 rozšíření
Sword and Sorcery + 2 rozšíření
Akt. cena: 2000 Kč
Končí za: 1 den

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas