Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Autor: Joe | 14.4.2023 | 0
Panzer je hra z prostředí 2. světové války a simuluje boje menších jednotek (formace o velikosti tankové čety až praporu). Primárně se zaměřuje na tanky a neobrněná vozidla, ale součástí pravidel jsou také pěchotní jednotky, děla a letadla.
V krabici naleznete:
Pravidla jsou rozdělena na základní hru (která je značně zjednodušena, slouží jako seznámení se systémem Panzer a během palby na nepřítele například používá jenom několik z mnoha dostupných statistik jednotek) a pokročilou hru (detailní palba, sledování bojiště, pěchota, transporty, obrněný průlom, fáze letadel, protiletadlová palba a jiné). Dodatečně je zde také sešit s volitelnými pravidly, která hru ozvláštní a přidají do ní například morálku, skryté jednotky, velení a řízení jednotek, rádiokomunikaci, samostatně se otáčející věže tanků, variabilní průraznost munice, věžové postavení, protibaterijní palbu, minová pole, nebo oheň (a mnoho jiných).
Pokročilá hra v boji používá charakteristiky jako směr, odkud se stříli, průraznost pancíře z daného směru a v závislosti od stoupání nebo klesání střely, rozličná místa zásahu, rozličné formy poškození apod.
V průvodci hrou jsou popsány samotné jednotky a jejich formace a také tvorba vlastních scenářů. Pak zde hráči najdou 10 scénářů z období 1943-44 na Ukrajině a v Polsku a na konci sešitu je přehled časových období, ve kterých se používala ta-která vozidla, obsažena v krabici.
Ke hře zatím vyšla 4 rozšíření a zanedlouho vychází nová samostatná krabice Severní Afrika. V rozšířeních hráči naleznou geomorfické mapy, které je možné libovolně kombinovat, což v kontrastu s mapou ze základní krabice poskytuje mnohem větší variabilitu pro tvorbu scénářů.
Od stejného vydavatele (GMT) existuje i série MBT (Main Battle Tank), což je stejný herní systém zasazený do novějšího období roku 1987 a bojů amerických a sovětských jednotek během Studené války. MBT je obohacen o novější typy zbraní, jako ruční a nesené protitankové rakety, helikoptéry, jiné typy nábojů apod.
Stručný průběh hry:
Zvolený scénář vždy určí konkrétní jednotky a formace jednotlivých stran (důležité v pokročilé hře, protože počet rozkazů je v ní omezen a formace dostávajú společné rozkazy), použité mapy a jejich konfigurace, umístění jednotek na začátku, speciální pravidla scénáře, počet tahů, počet vítězných bodů za různé úkoly v scénáři (např. ovládání konkrétního mostu, eliminace jednotek nepřítele - každá má bodovou hodnotu, uniknutí z mapy s potřebným počtem jednotek atd.) a minimální body potřebné k vítězství.
Během tahu je první fáze spozorování, kdy se určí vzájemná spozorovatelnost jednotek na mapě a tedy to, která jednotka může na kterou střílet. Ne vždy je to reciproční, závisí to totiž i od terénu, na kterém sa jednotky nachází (a tudíž jednotka v lese může spozorovat nepřítele na otevřeném prostoru, ale ten ji nespozoruje, protože les jako obtížnější terén ubírá z maximální vzdálenosti spozorování). Navíc musí jednotka mít nepřítele v přímé viditelnosti, kterou blokujú například kopce, budovy, nebo i "hluchá místa" za kopci apod.
Další je velitelská fáze, ve které hráči skrytě udílí svým jednotkám rozkazy, ještě předtím, než se určí iniciativa.
Ve fázi iniciativy se modifikovaným hodem určí, který hráč bude rozhodovat, jestli bude prvním nebo druhým hráčem.
První hráč pak vykoná bojovou fázi se všemi svými jednotkami, po něm druhý hráč.
Pohybová fáze probíhá opačně, tedy nejdříve druhý hráč, pak první. Každé vozidlo má víc koeficientů pohybu, a to terénní rychlost, rychlost na nezpevněných silnicích a rychlost na zpevněných silnicích, plus navíc typ pohybu (pásové, polopásové, kolové). Některé jednotky jsou navíc taženy, jako například děla, takže potřebují transportní vozidlo. Každý typ terénu má požadované hodnoty koeficientu pohybu pro vstup na daný hex, ale každá jednotka s vlastním pohybem se VŽDY může posunout alespoň o 1 hex, i pokud by neměla dostupný pohyb (kromě hexů, kam vstoupit nemůže).
V pokročilé hře jsou přítomny i letecké fáze, jedna před bojovou fází a druhá po pohybové fázi.
Poslední je obslužní fáze, ve které se mohou jednotky například otočit (pokročilá hra), upravit pozici věže (volitelná pravidla), upravit plný kryt (pokročilá hra), upravit stupeň umlčení (pokročilá hra) atd.
Samotný boj mezi dvěmi vozidly v základní hře probíhá následovně:
V pokročilé hře se úhel zásahu rozšíří na 6 možných směrů a kromě toho hráč může zasáhnout pásy, korbu nebo věž. Výpočet samotného zásahu je tedy delší, ale výsledky jsou tak různorodější, jako i výslední efekty. Také je v pokročilé hře GP palba ("všeobecná palba"), což je výbušná munice proti vozidlům a kulometní a jiná palba na pěchotu a jiné jednotky.
A je toho mnohem, mnohem víc, jak v pokročilé hře, tak ve volitelných pravidlech. Výhodou ale je, že hráči mohou do hry vnést jenom ta pokročilá/volitelná pravidla, která chtějí, tudíž se je mohou naučit postupně.
Zatím nebyl přidán žádný komentář...
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Lawyer Up: Witch Trial
Akt. cena: 200 Kč
Končí za: 1 den