Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Autor: Dawesome | 21.2.2023 | 0
Čtyřicáta léta, někde v Americe. Jeden z Vás zahlédl něco, co neměl, a mafiáni Vám jdou po krku. Potřebujete se dostat na konec města, kde Vás vyzvednou policejní složky a poskytnou Vám ochranu. Ale nebude to jednoduchá cesta, prodloužená ruka mafie má prsty na každém rohu. Na(ne)štěstí dostanete informaci, že se k Vám připojí další svědek a pomůže Vám překonat nástrahy města. Ale co když není tím, za koho se vydává?
Mantis fall je semi-kooperativní hra pro 2-3 hráče s tajnými rolemi. Hráči se buď ujmou role svědků, nebo role nájemného zabijáka. Svědkové vyhrají pouze, pokud se všichni hráči dostanou až na konec města a zahájí zde svůj tah (bez ohledu na jejich tajnou roli), nebo pokud se svědkům podaří zabít nájemného vraha. Nájemný vrah vyhraje, pokud se mu podaří zabít alespoň jednoho svědka a sám přežije.
Na začátku hry si hráči rozlosují tajné role. Ve hře dvou hráčů se vybírá z role jednoho zabijáka a dvou svědků, ve hře tří hráčů z role jednoho zabijáka a tří svědků. Každá hra má tak potenciál, aby se v ní nacházel nájemný zabiják, nebo pouze svědkové. Na stůl se rozloží 12 karet cesty, kterou musí hráči překonat. Dále se zamíchá balíček karet událostí a každému hráči se rozdá 6 běžných a jedna karta speciální (Midnight symbol).
Během svého tahu koná aktivní hráč následující akce:
1. Může vykonat pohyb o jedno políčko vpřed, ale nemusí. Dále pak může využít „ušetřenou energii“ (viz dále) pro vyléčení jednoho zranění, nebo pro pohyb o jedno pole dále.
2. Aktivní hráč dobere vrchní kartu balíčku událostí. Rozlišují se události Skryté a Viditelné. Pokud je událost viditelná, ukáže ji aktivní hráč všem ostatním hráčům. Pokud je událost Skrytá, o její obsah se může (ale nemusí) podělit a dále o jejím obsahu může blafovat (kolik má Nájemný zabiják životů, kolik udělí poškození, atd.). Následuje tah aktivního hráče a hráče po pravici, kteří se snaží předejít události, nebo ji mohou ignorovat (ale zpravidla utrpí oba zranění).
3. Aktivní hráč s hráčem po pravici mohou provést jednu z následujících akcí, která může být pro každého hráče rozdílná:
4. Aktivní hráč vyhodnotí kartu události. V případě odvrácení události (pomocí zahrání karet v kroku 3a) se událost zahodí lícem dolů bez vyhodnocení (i když byla Skrytá, tak se neukazuje). Pokud se událost odvrátit nepodařilo, musí být vyhodnocena. V připadě Skryté události musí být provedeno vyhodnocení dle obsahu karty, nelze si již obsah karty blafováním vymýšlet a nijak upravovat. O vyhodnocení karty události rozhoduje zcela aktivní hráč (takže v případě rozdělení poškození si vybírá on, komu bude poškození uděleno).
5. Ve hře tří hráčů se může hráč po levici od aktivního hráče rozhodnout buď zahodit až dvě karty, vyložit jednu kartu do pozice „Ušetřené energie“, nebo nedělat nic. Poté si hráči dobírají karty do limitu sedmi karet v ruce, a to buď z dobíracího balíčku, nebo z pozice „Ušetřené energie“. S dobíráním jako první začíná aktivní hráč, poté hráč po pravici a nakonec hráč po levici.
6. Dojde ke změně aktivního hráče ve směru hodinových ručiček a hra pokračuje dále.
Hra končí v momentě, kdy se všichni tři hráči nachází na poslední kartě cesty (karta End of the road), nebo úmrtím některého z hráčů.
Svědkové vyhrají pouze, pokud se všichni hráči dostanou až na konec města (bez ohledu na jejich tajnou roli), nebo pokud se svědkům podaří zabít nájemného vraha. Nájemný vrah vyhraje, pokud se mu podaří zabít alespoň jednoho svědka a sám přežije. V případě úmrtí nájemného vraha a aspoň jednoho svědka hra končí remízou.
Zatím nebyl přidán žádný komentář...
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Kronika zločinu + rozšíření Noir
Akt. cena: 610 Kč
Končí za: 2 dny