Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 3–6 |
Doporučený věk: | od 13 let |
Herní doba: | 20 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | karetní hra |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | Mytago |
Autoři: | Petr Chval |
Rok vydání: | 2014 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Prvotní dojmy
Tak mám za sebou prvních cca deset her, po kterých jsem získal následující dojmy:
Provedení komponent
- pravidla jsou vytištěná na obyčejném papíru ve stupních šedi. Obsahují několik pěkných ilustrací a jsou vcelku přehledně napsaná a naučíte se je za patnáct dvacet minut. Vysvětlováním pravidel nestrávíte více než deset minut.
- karty jsou kvalitní a přestože je nemám obalené, zatím nevykazují žádné známky opotřebení, jako např. u Milostného dopisu apod. Největší plochu karet zabírají ilustrace, v horní části překryté zprůhledněným barevným pruhem obsahujícím název karty, v dolní části pak bílým textem umístěným přímo do ilustrace, který indikuje jednak typ karty a jednak frakci, které daná karta náleží. Pod ilustrací je cca 1,5 cm vysoký pruh s texty vlastností karet, příp. s pomocnými symboly. Ilustrace jsou velmi originální, poutavé a po počátečních rozpacích musím říct, že se mi moc líbí. Autor kreseb se neostýchal použít i několik nahotinek, což je velmi příjemné:) Tím ale rozhodně nechci říci, že by kresby působily nějakým vulgárním dojmem, určitě bych se nebál je ukázat malému dítěti. Také rub karet je velice pěkně graficky ztvárněný, je tvořen ornamentem ve tvaru kříže na poli s texturou imitující plátno. Jediné snad, co by se grafické podobě karet dalo vytknout, je ohraničení černým pruhem, který alespoň na mě působí rušivým dojmem. Osobně bych se ho buď pokusil ztenčit nebo dokonce plně odstranit a ilustrace protáhnout až do okraje karet. Kartám se bohužel také nevyhnul šotek v podobě vynechané informace na kartě s přehledem bodování u frakce Mágů, není uveden počet 3 bodů, který lze získat za ukončení hry ve variantě Zápas o moc. Další chybička se týká wordingu. V pravidlech se hovoří o variantě hry "Zápas o moc", zatímco na přehledových bodovacích kartách frakcí je uvedena varianta "Zápas mocností". Je to ale skutečně jen malý a nepodstatný detail a já navrhuji jít raději dále, než se ze mě stane fouňa a hnidopich :)
- dobře, tak si ještě přece jen trochu rýpnu. Malinko mě mrzí použité barevné kombinace přehledových karet. Chápu, že autoři chtěli zachovat decentní a tajemný nádech, ale rozeznat na první pohled, komu patří která bodovací karta, resp. přehledová karta Postav, je bez přečtení na nich uvedených popisků vskutku nemyslitelné
- vše je poskládáno do malé papírové krabičky, která je ale asi největší slabinou hry. Přestože je po grafické stránce hezká a docela pěkně vystihuje atmosféru hry, její provedení je velmi nekvalitní. Moje verze je již v salátovém vydání - odchlíplé rohy, pomačkané víko a vůbec celkově nechává tušit, že bude vbrzku nahrazena jiným, praktičtějším řešením...
- co mi také ve hře chybí jsou různé přehledové a stavové žetony, které by se pokládaly na zahrané karty pro označení některých efektů karet, jako např. přeměna Úkrytu na Hrozbu a naopak, ovlivnění vlastností Postav apod. V pravidlech je sice doporučeno pro zapamatování si takovýchto speciálních vlastností otáčet karty vzhůru nohama, mě by ale přišlo použití žetonů jako čistší a rozhodně by to urychlilo závěrečné bodování a zamezilo by to nechtěnému opomenutí spuštěného vlivu karty.
Herní principy a atmosféra hry
- hru lze hrát ve dvou herních módech - Zápas o moc a Ilumináti. Více se o nich můžete dočíst v popisu hry. V obecnosti první jmenovaný je založen na systému, kdy každý z hráčů používá pouze karty frakce, za kterou hraje, zatímco v druhé variantě může využívat všechny karty obsažené ve hře. Já zatím odehrál pouze variantu Zápas o moc.
- dle mého názoru nejsou vlastnosti frakcí příliš provázány se zaměřením frakce. Např. u Mágů bych čekal daleko více mechanik založených na kouzlení, u Sídhé na astrálních světech apod. Na hratelnosti to sice neubírá, ale ani to nepodporuje atmosféru hry.
- přestože je na první pohled zřejmé, že hra prošla tříletým vývojem a že byla poctivě testována, nemohu se zbavit dojmu, že některé frakce jsou výrazně slabší (Orientální kult, Sídhé), než jiné (Zednáři). Třeba je to ale jen způsobeno malým počtem odehraných her a z toho plynoucím nedokonalým proniknutím do znalostí potřebné strategie frakce.
- co nám zatím dělá velké problémy, jsou názvy postav, resp. zapamatování si, koho vlastně mám zvoleného za Kandidáta. Pro fanoušky RPG Příběhy Impéria toto ale zřejmě bude hračka, já se tím ale budu muset trochu prokousat.
- herní doba je velmi příjemná, hru v pěti jsme odehráli vždy do dvaceti pětadvaceti minut, hra ve čtyřech nebo ve třech byla ještě rychlejší. Někdy se stalo, že hra ve třech skončila už ve druhém kole cca po pěti minutách.
- z hlediska počtu hráčů mám dojem, že ideální pro hru jsou čtyři. Hra pak příjemně odsýpá, nekončí tak náhle jako ve třech a nestává se mírně nepřehlednou z hlediska sledování provázanosti zahraných karet jako v případě většího počtu hráčů...
Konečné shrnutí
Karetní hru Příběhy Impéria: Mocnosti doporučuji všem, kteří chtějí svižnou, temně působící steampunkovou hru s velkou dávkou interakce mezi hráči a s nevšedním a dle mého názoru krásným grafickým zpracováním ala ilustrace v Dornu. Na hře se mi líbí, že přestože je pravidlově velmi jednoduchá, nabízí relativně hluboké strategické možnosti a proniknutí do nich jistě bude od hráče vyžadovat pěknou řádku partií. Nedoporučuji ji nikomu, kdo od hry čeká epický zážitek nabytý atmosférou a příběhem. Ten tam totiž moc nenajdete. Já osobně jsem se hrou moc spokojený a za ty peníze jsem určitě dostal odpovídající herní zážitek. Také se domnívám, že hra by si zasloužila dostat možnost se prosadit i na mezinárodní úrovni a že její šance na úspěch by byly nemalé.
dojmy
Hráli jsme zatím jen párkrát, ale musím říct že jsem z toho nějaký rozpačitý, příjde mi že je tam spousta nejasností a děr v pravidlech, to nám hru dost otravovalo.
Doufám že autoři vydají na stránkách nějaké Faq a že po více hrách se hra vyloupne do lepšího herního zažitku, protože budeme víc znát možnosti frakcí.
nejasnosti v pravidlech
Na DŽ jsem založil vlákno http://www.deskozrout.cz/topic/3356-nejasnosti-v-pravidlech/#entry52755 pro konkrétní dotazy na pravidla...
dojem
Ty okouzlující obrázky mě dostávají. Příběh RPG verze neznám, ale i tak rozumím tomu rádoby světu vládnoucímu pozadí různorodých tajných organizací. Rád bych věděl co přimělo autora sestavit takovouhle hru s tímto tématem. Výsledek je úchvatný.
Po herní stránce nemám zatím co dodat. Než seženu ochotnou partu lidí, kteří nebudou ohrnovat nos nad nepochopením významu karet a postav a tím pádem znechucení nad tím co vlastně dělat a jak hrát, tak tahle hra bude v mé sbírce spíše jen uměleckým skvostem.
Další je na řadě Study in Emerald.
Prvotní dojmy
Dojmy z hraní jsou velice pozitivní, hra na první pohled zaujme nádhernými ilustracemi a už samotný pohled na karty vás rychle vtáhne do boje o ministerské křeslo. Pravidla nejsou složitá a při několika partiích se vše ujasní, navíc samotná hra nezabere moc času - jedná se spíše o takovou oddechovku s určitou mírou náhody a přiblížení světa Příběhy Impéria.
Variantu Zápas o moc hrajeme převážně ve dvou na dvě vítězné partie, kdy 1 hráč hraje za 2 frakce, které si před začátkem hry náhodně losujeme. Další partii si opětovně losujeme frakci, s kterou jsme nehráli. Varianta Ilumináti je z mého pohledu více variabilní a herní doba delší. V případě tipování agenta jsme si stanovili pravidlo, že pokud soupeř uhádne frakci, muže ihned hádat kandidáta.
Za mě rozhodně doporučuji.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
České karty ke hře, KOMPLET!
Akt. cena: 400 Kč
Končí za: 4 dny